onsdag

foton: weheartit.com

Hej alla söta människor! :)
Det är så att hela min klass har varit på getterön på naturum och gjort lite saker där idag. Jag tror att väldigt många som går i klass 5 har varit där. Det var väl inte helt fel, men inte helt rätt heller. Rätt så kallt i början bara ;)
Nu kanske ni tänker, vad är det, och vad gör man där?
Då hade jag tänkt att berätta det, att om ni kanske har varit på resurangen Stina någon gång? Iallafall, det ligger rätt så nära där. Det är väääldigt mycket fåglar, men det finns ju ett stort område i vattnet till bara fåglarna.
Men anyway, man får gå till olika stationer och göra olika saker. T.ex vi fick göra eget papper, det var jättekul! :D
Och väldigt lätt, just nu ligger pappret här hemma hos mig.
Det tar ungefär 3-4 dyng innan dom har torkat sa dom, så det är bara till att vänta då.
Och fick vi göra något med håkitåkisar, haha. Har verkligen ingen aning om hur det stavas.
Det var något att man var 2 lag mot varandra, så skulle två i varje grupp gå och hitta så många olika sorters fåglar som möjligt, så skulle dom säga vilka dom har hittat till några andra som skulle göra på ett rep skulle man sätta något slags pärlor av dom bokstäverna som den fåglen var, haha det är skitsvårt att förklara! :P
Så jag skiter i att berätta, ni får nöja er med det jag skrev. Hahaha! :D
Nu ska jag leka med mina små bröder.
Byyyyyyyyyyye hooooooooooooooneyys!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0